vrijdag 7 december 2012

gevoelig punt

Gisteravond had ik een gesprek met iemand op relatieplanet. Hij had in zijn profiel aangegeven dat hij op dit moment in een relatie zit, maar wel open stond voor een date. Eén van mijn eerste vragen was dan ook waarom. Dat zullen veel mensen hem wel vragen en hij zal het vast beu worden om dat iedere keer te moeten uitleggen en daar het gevoel van krijgen dat hij zich moet verdedigen. Maar desalniettemin wilde ik het toch weten.

Hij gaf me het volgende als als antwoord: Ik zoek contact met een vrouw (en niet met een man) omdat vrouwen gemiddeld een stuk makkelijker over gevoelens praten en schrijven, iets wat m'n vriendin tot m'n spijt totaal niet in zich heeft. Daar loop ik al een aantal jaren tegenaan, vandaar dat ik onlangs de stoute schoenen heb aangetrokken. 

Dan vraag ik me meteen af: Is het geen tijd voor relatietherapie? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er mensen op een datingsite zitten die al een relatie hebben, maar dan net de sociale contacten en de oppervlakkige ietwat flirterige gesprekken missen. Dan begrijp ik best dat je (in overleg) contact met anderen zoekt via internet. Maar ik vond dat er uit het antwoord van deze meneer een zeker verbittering sprak. Hij geeft aan iets te missen in zijn relatie. Moet je dan toch maar bij elkaar blijven omdat je veel om elkaar geeft en het verder wel allemaal heel gezellig is? Hoort een relatie op alle vlakken bevredigend te zijn?

Meestal kan een relatie, hoe goed ook, niet alle behoeften vervullen en vul je die gaten op door verschillende hobby's of gesprekken met vrienden/vriendinnen. Is het dan zo vreemd dat deze man die zijn gevoelens niet kwijt kan bij zijn vriendin daar andere vrouwen voor zoekt. Voor mij als vrouw klinkt dit als vreemdgaan. Ik wil dat mijn partner en ik over alles kunnen praten. Als hij de meest intieme gedachtenroerselen met een ander zou delen dan met mij zou ik me bedrogen voelen. Bij mannen gaat het vreemdgaan meer om het lichamelijke aspect, dat weet ik. Maar dan nog.

Ik ga de volgende keer eens aan hem vragen of hij weet wat zijn vriendin daarvan vindt. Of beter gezegd: daarbij voelt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten