donderdag 6 december 2012

Pakjesavond

Gister geen tijd gehad voor internet. Na college me snel thuis omkleden, kadootjes in een grote canvastas stoppen en de deur uitvliegen om op tijd bij de familie aan te komen. Gebonk op de ramen en deuren, gillende kinderen en een paar tassen gevuld met kadootjes die opeens in de gang staan. Altijd leuk, pakjesavond. De kleine neefjes en nichtjes moeten als eerste naar bed dus die mogen hun pakjes als eerste uitpakken. Tussen de "Oeh's"en de "Aah's"door voor weer een nieuwe duplotrein of carsauto, eten we onze buikjes vol aan soep, saucijzenbroodjes, perpernoten en chocolademuizen.

Eenmaal met de kids op bed spelen de volwassenen met het nieuwe speelgoed en kan het ruilspel beginnen. Hilariteit en gluhwein allom tot in de late uurtjes. Mijn grote neef brengt me thuis. Warme omhelzing in de auto. "Dit moeten we veel vaker doen." en dan mijn verlaten woonkamer binnenstappen. Zuchtend de canvastas, nu gevuld met presentjes voor mezelf, naast de bank. Poes komt me begroeten met een luide mauw en kopjes tegen mijn winterlaarzen. "Ja, beestje. Nu ben jij aan de beurt voor eten en aandacht."

"Zal ik de pc nog even aanzetten?" Ik kijk meewarig naar de plek in de woonkamer waar mijn bureau staat. Daar is het donker en koud. "Nee, laat maar." Chocolademelk uit de magnetron en op de bank nog even tv kijken. Kat op schoot en ik val al bijna in slaap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten