maandag 3 december 2012

Ingeschreven

Het is zover. Ik heb me ingeschreven op een datingsite.

Zonet heb ik de stoute schoenen aangetrokken en mij eindelijk ingeschreven op Relatieplanet nadat mijn collegaatje herhaaldelijk had lopen zeuren dat het "echt iets voor mij" zou zijn. In eerste instantie was ik sceptisch. Er zitten toch alleen maar sukkels op zo'n datingsite die niet knap of welbespraakt genoeg zijn om in de kroeg of op straat een meisje aan te spreken. Maar toen begon ik me te realiseren dat ik zelf al maanden geen leuk contact meer had gehad met een leuke jongen van het andere geslacht omdat je ze simpelweg niet zomaar op straat gaat aanspreken en omdat je uit de kroeg alleen maar oppervlakkige puberale players haalt. Vroeger kreeg je je vriendje via school of de sportvereniging. Of die stamkroeg waar we iedere week met zijn allen heen gingen. Maar vrijwel al mijn vrienden zijn nu te druk met hun serieuze baan of serieuze relatie om nog veel zin te hebben om iedere week te gaan stappen. Op mijn werk zijn alleen maar meiden en mijn mede studiegenoten zijn tegenwoordig een stuk ouder dan ik zelf ben en over het algemeen allang gesetteld. Dat krijg je als je voor een stoffige studie kiest als kunstgeschiedenis. Ik had toch echt voor geschiedenis moeten kiezen in Utrecht, waar de leuke studenten nog voor het oprapen schijnen te liggen.

Dus, vooruit, dan maar de datingsites eens gaan uitproberen. Eerst een gratis profiel aanmaken en dan rondsurfen op leeftijd en foto's. Hmm. Dat valt nog best wel mee eigenlijk. Er zitten echt honderden mannen in de leeftijdscategorie 28 /m 35 en dat zijn toch echt niet allemaal sukkels. Handig dat er meteen een profiel bij zit met een verhaaltje en interesses. Zo vallen de leuke foto's die een tekst vol spelfouten hebben staan of gebrek aan fantasie (strandwandeling, wijntje) al snel af. O, jij hebt twee pitbulls, laat maar zitten. Je echte naam is zeker Sjonnie. Kitesurfen? Leuk, maar wie doet dat niet tegenwoordig? Al wordt je daar wel lekker gespierd van. Maar het kan ook betekenen dat je een meeloper bent. Laat ik die maar eens een mailtje sturen om uit te vissen hoe hij echt in elkaar zit, want zo'n profiel is ook maar een reclameaffiche in feite.

Hoe stuur ik een berichtje? O. Dat gaat niet als je gratis lid bent. Ik kan alleen maar een hartje sturen. Wat lame. O, ja ze willen natuurlijk dat ik ga betalen. Ja echt niet. Ik wil eerst eens weten of ik dit wel een leuk medium vind. Hallo, ik ben een arme student in tijde van crisis. Dan maar fotootjes kijken en met hartjes smijten. Eens kijken of daar op gereageerd wordt. Maar dan zal ik eerst een leuke foto van mezelf op mijn profiel moeten zetten anders gaat geen hond reageren natuurlijk. Hm. Ik heb helemaal geen leuke foto van mezelf. Ja, die mijn ex van me heeft gemaakt in Spanje is wel leuk. Maar dat is alweer een jaar geleden. Nou, ja. Dan maar geen recente foto. Hop, die staat erop. En nu maar eens afwachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten