woensdag 12 december 2012

Uit het oog...

Toch een beetje een kater overgehouden na die reünie van zaterdag. Ook al is het alweer dagen geleden en had ik alleen maar jus d'orange gedronken. Indrukken blijven vaak lang hangen en kunnen een raar smaakje achterlaten.

Op relatieplanet probeer ik de aandacht ervan af te leiden door naar knappe dertigers te zoeken. Ik weet dat het heel erg oppervlakkig is om alleen maar op mooie jongens te reageren, maar hé. Wat is er mis met oppervlakkigheid op zijn tijd? Ik zie het een beetje als vervanger van troost snoepen of compulsief shoppen. Racend door de etalages van eigentijdse gezichten op zoek naar Mister Prettyboy.

Eigenlijk hetzelfde als we doen op Pinterest en Tumblr waar het ene mooie plaatje het andere mooie plaatje opvolgt. Als er iets tussen zit wat ons echt heel erg aanspreekt Pinnen we het vast in onze mapjes of Volgen we de plaatser. Voor je het weet zit je al uren achter je pc terwijl je boodschappen had moeten doen en als je thuis komt van je werk glip je meteen achter het scherm want stel je voor dat je wat nieuws gemist hebt. "Oh, wat een mooi landschap, daar wil ik ooit heen op vakantie!", "Wat een geweldig recept, die stop ik tussen mijn honderd andere recepten voor als ik op een dag eens besluit te gaan bakken."
Drugs voor de ogen. Balsem voor de ziel.

Volgens acupuncturisten loopt er een belangrijke energiebaan direct van het oog naar het hart. De psyche wordt weerkaatst in de ogen en zij zijn daarom met recht de spiegels van de ziel.

"Waar het hart vol van is lopen de ogen van over." was een betere uitdrukking geweest.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten