maandag 18 februari 2013

Tantra

Het vervolg:

Hij keek me ondeugend aan na die knipoog. "Had jij ergens anders zin in, dan tv kijken?" vroeg hij quasi onschuldig.
"Nee, hoor. Tv kijken is prima. Maar ik denk wel dat ik zo naar huis ga, want ik begin een beetje moe te worden."
"We kunnen ook iets ontspannends gaan doen, als je moe wordt." Doordringende doch guitige blik.
"Euh, zoals slapen?" Ik keek naar de bank om te zien of die een beetje beslaapbaar was. Of zou ik toch voor de taxi en de nachttrein gaan?
"Slapen kan je altijd nog doen." antwoordde hij.
Ja hoor, nu gaat hij toch nog aansturen op seks. Het zou ook niet.
"Mediteren voor je gaat slapen is heel erg heilzaam."
"..Mediteren??"
"Ik beloof je dat je daardoor als een roosje zult slapen straks. Ook op deze bobbelige bank."

Niet veel later zat ik met gekruiste benen op de vloer. Ogen dicht. Hij had beloofd me te begeleiden in het mediteren.
"Rustig maar. Ik zal je met geen vinger aanraken."
"..."
"Adem nu diep in naar je buik."
"Adem door je mond weer uit en in via de neus."
"hhhh.............pffffff."
"Goed zo. Concentreer je op de energie in je buik."
"..."
"Voel je het?"
"Uhu."
"Laat die energie nu naar je benen gaan."
Ik liet met mijn ogen half dicht de energie uit mijn buik ook naar mijn benen stromen. Tussen mijn oogleden door zag ik dat hij zijn handen boven mijn benen liet zweven alsof hij mijn energie wilde begeleiden. En ik leek inderdaad daar meer warmte te voelen waar hij met zijn handen overheen zweefde.
"Nu weer terug naar je buik."
Hij ging achter me zitten.
"Laat die energie nu naar je romp stromen en dan door naar je armen."
Doordat hij nu achter me zat kon ik niet zien wat hij deed, maar ik had het idee dat hij weer met zijn handen de af te leggen route over mijn lichaam volgde. Op vijf centimeter afstand van mijn huid.
"Laat de energie door iedere vinger gaan."
Zijn vingers volgden mijn vingers en het leek wel of ik de fijne vibraties kon voelen. Ik voelde zijn adem in mijn nek en de warmte van zijn lichaam achter mijn rug. Hij was heel dichtbij nu. Maar hij raakte me nog steeds niet aan.
"Nu terug naar je borst en dan naar je hoofd. Volg de weg helemaal tot aan je kruin. Stel je voor dat er een touwtje van je kruin naar boven loopt. Trek aan dat touwtje."
Mijn nek strekte zich een beetje uit.
"Laat dat touwtje nu van je kruin tot aan je stuitje lopen. Niet schrikken. Ik ga je nu aanraken."
En hij liet een vinger stevig van mijn kruin tot over mijn ruggenwervel langzaam naar beneden lopen. Toen hij bij mijn stuitje aankwam leek er wel een ontploffing in mijn lichaam af te gaan. Een warm gevoel trok door me heen. Even was ik bang dat ik in mijn broek geplast had. Wat bizar om zo de controle over je eigen lichaam kwijt te zijn terwijl je je er juist zo op focust.
"Zo. En hoe voelt dat nou?"
Hij stond op en keek op me neer van een gepaste afstand.
"Tering."
Grijns op zijn muizengezicht.
"Lekker, hè. Geniet nog maar even na. Ik ga dekens voor je halen."

Niet lang daarna lag ik onder een warm dekbed op de bobbelige bank. En ik sliep zoals ik in jaren niet meer geslapen heb.





8 opmerkingen:

  1. Ola, voor dat trucje wil ik hem wel eventjes van je lenen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm, ik heb moeite met dit verhaal. Ik bedoel of het waar is of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik begrijp je reactie, maar ik kan je garanderen dat t 100% waar is. Hij heeft dit gewoon op een cursus geleerd trouwens. Na een beetje surfen op tantraworkshops kwam ik daar achter. Helemaal niet moeilijk dus en iedereen kan t leren. En nu ik dat weet voel ik me ook een beetje een naïef sukkeltje dat ik me zo heb laten inpakken door dat truukje.

      Verwijderen
    2. Mijn gescheiden leven heeft een inbreuk gemaakt op mijn nachtrust, ik kan heel moeilijk de slaap vatten. Als dit echt zou werken, wil ik mij vandaag nog inschrijven voor zo een workshop. Nu is de vraag of je dat op jezelf kunt toepassen, maar daar vrees ik een beetje voor.

      Heeft dit verhaaltje eigenlijk nog een vervolg? Een vervolg op een vervolg.

      Verwijderen
    3. hoi Hans,

      dit verhaal heeft nog niet echt een vervolg omdat ik het verdere contact met de jongen een beetje heb uitgesteld. Dat ik er nog niet helemaal over uit ben of ik hem wel kan vertrouwen speelt hierin mee, maar ook dat ik het afgelopen weekend weg ben geweest. Hopelijk heb ik morgen tijd om mijn blog weer een beetje bij te werken en wat over mijn weekendje weg te schrijven.

      Over de tantra: Ik denk dat een cursus reiki, magnetiseren of meditatie beter helpt bij het slapen. Dat kun je wel op je eigen lichaam toepassen. Een vriendin van me is ook een slechte slaper. Zij kijkt een uur voor ze gaat slapen geen tv/pc meer, zet klassieke muziek op en gaat mediteren of een niet al te spannend boek lezen. In bed begeleidt ze haar buikademhaling met oefeningen en soms legt ze haar handen op de chakra plaatsen. Alleen al de bewustwording naar haar eigen lichaam helpt om te ontspannen, volgens haar.

      Eigenlijk had ik zelf ook allang eens een cursus reiki moeten volgen, maar om de één of andere reden stel ik het altijd uit. Misschien dat mijn aversie tegen "wazige" dingen mij hier parten speelt. Soms werpen je eigen vooroordelen alleen maar nutteloze drempels op...

      Maar goed, ik hoop dat jij een bruikbare workshop kan vinden.

      liefs,
      Laura

      Verwijderen
    4. Anders zoek ik een bruikbare workshop waar we beide naartoe kunnen gaan, zodat we elkaars 'chakra' plaatsen kunnen behandelen zodat een geweldige nachtrust volgt. (wat is chakra?)

      Verwijderen
  3. Kom ook even hier kijken en heb flink rondgesnuffeld. Interessante verhalen en prachtige tekeningen. Succes met je zoektocht!

    BeantwoordenVerwijderen